Klachtenprocedure

Onvrede kan altijd voorkomen. Van een klacht kunnen we leren, daarom bespreken we klachten in eerste instantie met de direct betrokkenen. Hierbij is het van belang dat er op een vooraf bepaald moment, op respectvolle wijze met elkaar gecommuniceerd wordt. We vinden het wenselijk dat mensen elkaar kunnen en durven aanspreken. Een belangrijk uitgangspunt is hierbij dat we met elkaar spreken, niet over elkaar. Het tijdig bespreekbaar maken van onvrede voorkomt escalatie. Echter kan het wel eens voorkomen dat de onvrede blijft en dat u er met de direct betrokkene niet uitkomt. Op zo’n moment kunt u contact zoeken met de directie. Indien nodig kan de schoolcontactpersoon worden ingelicht. Die kan u indien nodig doorverwijzen naar onze externe vertrouwenspersoon, de bestuurder, of de landelijke klachtencommissie. Onze directie is bereikbaar via directie@vsmareland.nl Onze schoolcontactpersoon is Petra Kamper, te bereiken via pkamper@vsmareland.nl Onze externe contactpersoon is Grace Flohr, te bereiken via info@grace-advies-coaching.nl en 06-51415887. Meer informatie en de volledige klachtenprocedure kunt u lezen in de Klachtenregeling SVSR.

Aandachtsfunctionaris

Bij het vermoeden van of een melding rond huiselijk geweld en kindermishandeling is er een functionaris aangesteld om de melding te inventariseren en opvolging te geven. In de klachtenregeling kunt u de procedure raadplegen. De aandachtsfunctionaris van onze school is Nicolet Goedhart, bereikbaar via ngoedhart@vsmareland.nl

Pestprotocol

Onze school heeft een actief beleid om pesten te voorkomen en tegen te gaan met behulp van de No Blame methode. Kijk op www.noblame.nl voor meer informatie.